Blog

Sådan når du 10.000 skridt om dagen

10.000 skridt om dagen er for mange et magisk tal, som der gøres en stor indsats for at nå. 10.000 skridt er dog ganske meget, og hvis du har stillesiddende arbejde, må du tage alle midler i brug for at nå alle skridt – hver dag. Det kan dog sagtens lade sig gøre, men du skal være forberedt på, at du skal prioritere tiden rigtigt, for at nå det. Danskerne er blevet vilde med at gå, og når du først får gjort de daglige ture til en vane, vil du forstå hvorfor. Læs med og bliv inspireret til at nå den daglige motion, og hør om nogle af de mange fordele du vil opnå. 5

Blog

Intervalløb på løbebånd

Intervalløb på løbebånd er en god måde at træne løbehastighed på, og løbebåndet er perfekt til intervaltræning. Båndet holder præcis den hastighed du angiver, og dermed er du sikker på, at få den maksimale effekt af træningen. Generelt siger man, at for at udvikle sig konditionsmæssigt og blive en hurtigere løber, skal du variere din træning, og det er her at bl.a. intervaltræning på løbebånd kommer ind i billedet. (mere…)

Blog

Undgå sved i øjnene når du træner

Undgå sved i øjnene når du træner med disse 5 lette og billige tips. Sved i øjnene under træningen er både meget irriterende og ubehageligt, og det kan være desideret farligt. Hvis du også er typen der får sveden til at pible frem efter 2 minutters træning, så ved du hvor ubehageligt det er, at få sved i øjnene. Det svier nemlig ganske meget, og specielt cykelryttere kan komme meget galt afsted, hvis det kniber med at se klart. (mere…)

Blog

Hvad er Tabata træning?

Hvad er Tabata træning, og er det noget for dig? Måske har du hørt udtrykket Tabata før, og undret dig over betydningen af ordet. Her får du en beskrivelse af Tabata, og hvad der gemmer sig bag denne træningsform, der har vundet indpas i manges træning verden over. Træningsformen bruges ofte på fitness og HIIT hold, men er også særdeles velegnet til hjemmetræning. Den intensive træning er en god "kalorieforbrænder", og derfor er Tabata træning velegnet, hvis du vil smide et par kilo. Hvad er Tabata? Tabata er intervaltræning, hvor du udfører en øvelse i 20 sek

Blog

Fordele ved hjemmetræning

Er der fordele ved hjemmetræning, i forhold til at træne i et fitnesscenter, og hvorfor er der så mange der vælger at træne hjemme? En af de mest åbenlyst fordele er naturligvis, at du ikke er afhængig af centerets åbningstider, og at der aldrig er kø ved dine yndlingsmaskiner. Der er selvfølgelig mange flere fordele, som jeg afslører herunder. Artiklen indeholder annonce- og reklamelinks (mere…)

Blog

Træningscitater – 50 motiverende citater

Træningscitater er både meget inspirerende og yderst motiverende for din træning. Ofte kan du bruge et godt citat som et mantra, som du kan gentage for dig selv, mens du træner. Dermed kan du fjerne fokus fra den hårde træning, samtidig med, at du motiverer dig selv til at yde en ekstra indsats. Du kender sikkert selv en masse forskellige citater, men her har du nogle ekstra motiverende træningscitater, som du frit kan bruge. (mere…)

Blog

16 tips til at få motivation til træning

Motivation til træning ude og hjemme - Hjemmetræning er både bekvemt og let at komme i gang med. I starten er det let, at få lavet de øvelser du har planlagt, men efter noget tid kan det knibe med motivationen. Det gælder om at holde sig selv til ilden, så træningen ikke går i stå, og du dermed ikke når dine mål. Artiklen indeholder annonce- og reklamelinks (mere…)

Blog

Løbeudstyr til begyndere – Så lidt behøver du

Løbeudstyr til begyndere behøver ikke koste flere tusinde kroner, og det behøver nødvendigvis heller ikke at være det sidste skrig. Hvis du lige er begyndt at løbe, og du ikke rigtig har besluttet dig for, om løb er noget for dig, så behøver du ikke fare ud om købe det dyreste løbeudstyr. Du kan sagtens starte med det helt basale udstyr. Hvis det viser sig, at du vil forsætte med at løbe, så kan du stille og roligt begynde at udvide garderoben. Artiklen indeholder annonce- og reklamelinks (mere…)

Blog

Derfor skal du løbe – 12 gode grunde der får dig op af sofaen

Derfor skal du løbe. Hvis du stadig funderer over, om du skal begynde at løbetræne, så læs med og bliv overbevist. Du får nemlig 12 ganske gratis og gode grunde, der skal få dig til at snøre løbeskoene. Men det er hårdt at løbe, tænker du måske. Og ja, det kan det være, men hvis du holder ved og fortsætter, så lover jeg, at det inden længe bliver svært at undvære dine løbeture. Måske bliver det endda en ny livsstil for dig. (mere…)